רישום בית משותף ותיקון צו בית משותף - הסדרת הזכויות בנכס בראייה משפטית מקיפה

רישום בית משותף או תיקון צו קיים הם הליכים משפטיים מורכבים, המחייבים התמצאות מעמיקה בחוקי המקרקעין ובפרוצדורות הרישום. במשרד עו"ד דוד מלניק, אנו מביאים מומחיות ייחודית וניסיון עשיר בהליכים אלה, ומציעים ללקוחותינו ליווי מקצועי וצמוד לכל אורך הדרך.

מתי ניתן לרשום בית משותף?

על פי חוק, כל בניין הכולל שתי יחידות דיור או יותר, ואשר יש בו חלקים משותפים לשתי היחידות או יותר, ניתן להירשם כבית משותף. רישום זה קובע את הבעלויות והזכויות של כל דירה בנפרד ביחס לרכוש המשותף. כמו כן, הרישום מאפשר לבצע הצמדות של חלקים מסוימים ברכוש המשותף לדירות פרטניות (כגון מחסנים, חניות, גינות צמודות וכו׳), באופן שמגדיר במדויק את היקף הבעלות והשימוש.

רישום הבית המשותף מאפשר לכל יחידה להירשם כתת חלקה נפרדת בלשכת רישום המקרקעין, מה שמקל על ביצוע עסקאות עתידיות כמו מכירה, השכרה, משכנתא וכו׳, ומונע מחלוקות בין בעלי הדירות לגבי חלוקת זכויות וחובות בנכס.

המעבר מרישום  בית כחברת ״גוש חלקה״  לבית משותף

בעבר, בנייני מגורים רבים נבנו והתנהלו כחברות, כאשר בעלי הדירות נרשמו כבעלי המניות בחברה ונרשמו כחוכרים של הדירות מחברה ולא בעלים רשומים של יחידות נפרדות. שיטת רישום זו, הידועה כחברת ״גוש חלקה״, הייתה נהוגה טרם הוסדר רישום הבתים המשותפים בחוק המקרקעין. עם השנים התגלו חסרונות וקשיים בהסדר זה, הן מבחינת מעמדם הקנייני של בעלי הדירות והן מבחינת היכולת לבצע עסקאות בנכס.

משרדנו מתמחה בהליכי פירוק של חברות מסוג ״גוש חלקה״ ורישומן מחדש כבתים משותפים. אנו מכירים היטב את המורכבויות המשפטיות והטכניות שבתהליך זה, ויודעים להתמודד עם האתגרים הכרוכים בהסדרת הזכויות של כל בעלי הדירות, בגיבוש התקנון המתאים, ובהשגת האישורים הנדרשים מהרשויות.

המומחיות שלנו - היתרון שלכם

בתהליך רישום בית משותף או תיקון צו קיים, המשרד שלנו מספק מעטפת שירותים מלאה:

  • הכנת תשריט מפורט של הבניין על ידי מודד מוסמך, כנדרש בחוק
  • ניסוח תקנון מותאם אישית לצרכים הספציפיים של הנכס ודייריו
  • הצמדת חלקים ברכוש המשותף לדירות (מחסנים, חניות וגגות).
  • יצירת זיקות הנאה לצורך הבטחת זכויות מעבר.
  • ליווי בהשגת האישורים והמסמכים הנדרשים מהרשויות והגופים השונים.
  • טיפול בהיבטי המס הקשורים ברישום הבית המשותף.
  • סיוע ותיווך באיסוף חתימות בעלי הדירות והגעה להסכמות.
  • הגשת הבקשות לפי הפרוצדורה הנדרשת בחוק, מעקב ובקרה עד לסיום התהליך.
  • ייעוץ וליווי שוטפים בכל שאלה משפטית או בעיה שמתעוררת.

ייחודיות המשרד טמונה בשילוב בין הבקיאות המשפטית העמוקה בנושא, לבין ההיכרות עם ההיבטים המעשיים ועם דרכי ההתמודדות עם סוגיות ספציפיות שצצות. אנו מקפידים על הקשר האישי עם הלקוח, על תשומת לב לפרטים ועל נכונות לספק פתרונות יצירתיים. כך אנו מצליחים להוביל את ההליך ביעילות ובמהירות האפשרית.

אם אתם מתמודדים עם סוגיות של רישום בית משותף או תיקון צו, או אם אתם מתגוררים בבניין שרשום כ״גוש חלקה״ ושוקלים לבצע הסדרה - אנחנו כאן בשבילכם. צרו עמנו קשר לייעוץ ראשוני, ותנו לנו לבדוק כיצד נוכל לסייע. עם הניסיון והידע המשפטי שצברנו, אין ספק שתהיו בידיים טובות ומקצועיות, שיובילו אתכם בבטחה אל הסדרת מעמד הזכויות המלא בנכס. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום, כדי שנוכל להתחיל לקדם עבורכם את ההליך בצורה הטובה ביותר.



 

אשמח להכיר ולתת לך פתרונות



מאמרים ומדריכים

21 בינואר 2021

רישום ותיקון צו בית משותף

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו […]

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.